Ahad, 3 Februari 2008

BAHASA DAN BUDAYA

SURAT TERBUKA UNTUK GAPENA

GAPENA GAGAL MEMERTABATKAN GOLONGAN PENULIS

ASSALAMUALAIKUM WMT. WBKT. Keseluruhan anggota jawatankuasa GAPENA khususnya Tan Sri Prof. Emeritus Dato' (Dr) Pendeta Haji Ismail Hussein yang bertindak selaku Ketua Satu GAPENA. Apa khabar semua? Apa perancangan dan program GAPENA?

Nampaknya sejak kebelakangan ini GAPENA tidak menganjurkan apa-apa program, mungkin juga GAPENA khususnya Tan Sri Prof. Emeritus Dato' (Dr) Pendeta Haji Ismail Hussein sudah ketandusan idea. Maklumlah sudah berada ditahta kekuasaan GAPENA selama 38 tahun. Jika sesaorang berada ditampuk kekuasaan terlalu lama buka saja akan ketandusan idea malah boleh menjadi diktaktor dan Ketua Satu GAPENA telah menuju ke arah, ini terbukti apabila beliau menghendak Rejab FI sebelum penulis ternama dari Perlis meletak juawatan dan kini terus menyepi.

Tan Sri Prof. Emeritus Dato' (Dr) Pendeta Haji Ismail Hussein telah berjaya memecah rekod berada ditahta kekuasaan pertubuhan NGO di negara ini malah mungkin di seluruh dunia. Malah keupayaan Tan Sri Prof. Emeritus Dato' (Dr) Pendeta Haji Ismail Hussein mengatasi keupayaan Tun Dr. Mahathir yang berada ditampuk kekuasaan negara selama 22 tahun.

Tiada ulasan:

JUMPA KAWAN LAMA DATUK BAKAR

AGAK lama saya tidak menemui  Datuk Abu Bakar Abdullah  kerana beliau banyak menetap di Kuala Lumpur. Cuma baru-baru ini  ketika beliau bal...