Sabtu, 31 Mac 2018

NURZAMAN ON9 JADI MY DIARY


Blog NURZAMAN ONLINE sudah agak lama berada di alam siber. Blog ini mula dibina pada Oktober 2007  dan sehingga kini sudah 16,600 pelawat.  Kekurangan pelawat kerana blogger hanya menulis di blog ini secara berkala tidak konsisten. Berdasarkan angka  ini, Blog ini hanya dilawati lebih kurang setahun hanya 1600 orang pelawat.


Mulai hari ini blogger mengubah konsep blog NURZAMAN ONLINE akan menjadi DAIRI PERIBADI BLOGGER. Namun setiap apa yang digarap akan terselit segala fakta dan rahsia apa yang blogger lalui.

NURZAMAN sebenarnya adalah nama pena blogger ketika mula-mula memasuki dunia penulisan. Nur adalah singkatan nama isteri blogger yang digubah sedikit, nama isteri blogger Norlia. Zaman adalah nama akhir blogger lalu digabungkan menjadi NURZAMAN yang bererti SINAR ZAMAN.

Penggunakaan nama pena ini kerana blogger terpengaruh dengan penulis-penulis mampan sebelum ini yang banyak mempunyai nama pena. Mereka menggunakan nama pena bagi mengelakkan diri mereka di kesan oleh penjajah kerana mereka meniupkan api semangat perjuangan. Ada juga yang menggunakan nama pena agar hasil karya mereka sentiasa tersiar di akhbar.

Menyedari itu  dan juga sedar nama blogger sendiri ada sedikit kelainan ARZAMAN SULAIMAN maka blogger mengambil keputusan menggunakan nama sebenar.

Oleh kerana blog ini akan menjadi dairi blogger dan sekiranya ingin membaca berkiatan dengan politik, agama, bangsa dan penulisan maka ikutilah blog ARZAMAN SULAIMAN DI LINK https://arzaman.blogspot.my/

Jika ingin membaca mengenai Melayu Pulau Pinang layarilah PULAU PINANG MYNEGERI linknya https://pulaupinangmynegeri.blogspot.my/ dan jika ingin membaca mengenai Qada & Qadar layarilah blog https://disebalikqadaqadar.blogspot.my/

SELAMAT MEMBACA.

Tiada ulasan: