Khamis, 13 Oktober 2022

LAKARAN KEHIDUPAN

 

Jom kita ikuti puisi “LAKARAN KEHIDUPAN” hasil karya saya. In Shaa Allah  puisi “LAKARAN KEHIDUPAN” ini saya akan jadikan judul kumpulan puisi saya nanti . Saya sedang mengali dan mengumpulkan semua puisi2 saya, In shaa allah akan di bukukan jika ada rezeki lebih nanti.

LAKARAN KEHIDUPAN

Di kanvas itu

Tahkala aku melakar gambar kehidupan

Aku mengimbau nostalgia

Masa kecil di desa pingitan

Penuh keriangan

Sendat kegembiraan

Walaupun di belit sejuta permasalahan

 

Tapi kini  hatiku sepi

Jiwaku sunyi

Namun lakaran kehidupan mesti diteruskan

Samada suka atau tidak

Hidup mesti diteruskan

Adakah lakaran kehidupan itu menuju pengakhiran?

Menuju pusaranya

Dan mengadap lakaran kehidupan Tuhan Yang Maha Kuasa

Tuhan pencipta Alam Raya ini

Hanya dia yang maha mengetahui

 

Hasil karya : Arzaman Sulaiman

Padang Serai, 24 mei 2014


SENANG-SENANG IKUTI SAMA VIDEO DARI CHANNEL SAYA

"SIAPAKAH SAHABAT SEJATI KITA"




Tiada ulasan: