Jumaat, 13 Mac 2009

BLOG WARISAN BORIA AKAN DILANCAR
PADA 18 Mac ini blog Warisan Boria yang dikendalikan oleh sahabat saya OMARA akan dilancarkan secara rasmi oleh Encik Siri Neng Buah, Pengarah Seni Budaya dan Warisan, Jabatan Warisan Negara, Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan Malaysia.En. Siri Neng Buah pernah menjadi Pengarah di Pulua Pinang sautu waktu dulu.

Majlis perlancaran itu akan dibuat Auditorium P. Ramlee, Taman Budaya Negeri, KPWS, Lintang P. Ramlee, Pulau Pinang bermula jam 3.0 petang dan dijangka berakhir pada jam 6.00 petang.

Sesungguhnya sahabat saya ini OMARA perlu merasa bertuah kerana jarang-jarang blog mendapat perhatian pihak berkuasa apa lagi untuk dilancarkan.
Pada pengamatan saya secara jujur sahabat saya Sdr. OMARA perlu diberikan penghormatan dan penghargaan terhadap sumbangannya dibidang tersebut. Beliau bukan saja terlibat dalam sketsa boria, membina blog boria, membuat pengambaran boria untuk DBP malah sering mengubah dan menyusun rangkap karangan lagu-lagu boria dan dengan khabarnya beliau kini sedang menyiapkan buku berkenaan dengan boria.

Disarankan Kerajaan Negeri Pulau Pinang perlu menganugerahkan pingat kebesaran kepada beliau sebagai tanda penghargaan malah tidak keterlaluan beliau perlu dinobatkan sebagai TOKOH BORIA memandangkan penyandang gelaran tersebut Pak Kan telah pulang kerahmatullah.

Saya yakin jika penghargaan dan penghormatan ini diberikan kepada beliau akan membuatkan beliau lebih bersemangat dalam usaha memertabatkan boria di negara ini khususnya di Pulau Pinang.
SYABAS OMARA SELAMAT MAJU JAYA

Tiada ulasan: